Mostrando entradas con la etiqueta reproduktionsmedizin. Mostrar todas las entradas
Mostrando entradas con la etiqueta reproduktionsmedizin. Mostrar todas las entradas

sábado, 22 de septiembre de 2012

Found a new pregnancy hormone

Maternal pregnancy hormone HCG - possible marker for susceptibility

A breakthrough discovery in Leipzig: Source for HCG is not only the trophoblast of the embryo, but also the maternal endometrium. Both forms are encoded by different genes and are distinguishable.


This has several practical implications for the treatment of infertility. On the one hand this could be an explanation for the so-called biochemical pregnancies. I.e. volatile HCG - increases with decrease in the zero-field after a few days. This comes because the usual HCG tests measure the different versions of HCG both together. This is therefore probably not an early miscarriage, but a particularly strong HCG-producing endometrium in this cycle, despite there was no implantation. From this we can conclude that the embryo may have been in these cases even the reason for the failure, eg by aneuploidy.
The other important consequence of the discovery of the mother's HCG would be to take with regard to the optimal timing of implantation. If there are correlations between the receptivity of the endometrium and its HCG production we could perhaps be more accurately determining the implantation - window. We already know that this will not put up equally among all women. Only there are no reliable methods for the determination of this time window. Perhaps the endometrial HCG is a key to it. Further research to go.
Because we feel the ongoing research underestimated and for many years completely ignored we have invited  Prof. Alexander to the 5th NESA – Congress.


Mütterliches Schwangerschaftshormon - möglicher Marker für die Empfänglichkeit



Eine bahnbrechende Entdeckung aus Leipzig: Quelle für HCG ist nicht nur der Trophoblast des Embryo, sondern auch das mütterliche Endometrium. Beide Formen werden durch verschiedene Gen-Abschnitte kodiert und sind unterscheidbar.


Daraus ergeben sich mehrere praktische Folgen für die Sterilitätsbehandlung. Einerseits könnte dies eine Erklärung für die sogenannten biochemischen Schwangerschaften sein. D.h. flüchtige HCG - Erhöhungen mit Abfall in den Null-Bereich nach wenigen Tagen. Denn die üblichen HCG-Teste messen beide unterschiedlichen Varianten des HCG zusammen. Es könnte sich hierbei also nicht um einen sehr frühen Abort, sondern um ein besoneders stark HCG-produzierendes Endometrium in diesem Zyklus handeln, ohne dass es zu einer Einnistung gekommen ist. Daraus kann man schlussfolgern, dass möglicherweise der Embryo in diesen Fällen selbst den Grund für den Fehlschlag gegeben hat, z.B. durch Aneuploidien.
Die andere wichtige Konsequenz aus der Entdeckung des mütterlichen HCG wäre zu ziehen hinsichtlich des optimalen Implantationszeitpunkts. Falls es Zusammenhänge gibt zwischen der Empfänglichkeit des Endometriums und seiner HCG-Produktion liesse sich möglicherweise das Imlantationsfenster genauer bestimmen. Bereits heute wissen wir dass dies nicht bei allen Frauen gleichermassen aufgemacht wird. Nur gibt es noch keine verlässlichen Bestimmungsmethoden für dieses Zeitfenster. Vielleicht ist das endometrielle HCG ein Schlüssel dazu. Weitere Forschungen dazu sind unterwegs.
Weil wir diese seit vielen Jahren laufenden Forschungen als völlig unterbewertet und nicht beachtet hieltenn haben wir Herrn Prof. Alexander zum 5. NESA - Kongress nach Palma eingeladen .

lunes, 17 de septiembre de 2012

Speech topics of Dr. Peter E.Hermann, GENIPLET - in NESA International Surgicial Conference, - Palma de Mallorca

OUT OF MAINSTREAM ART. HOW TO DECIDE ABOUT MEDICAL, LEGAL AND ETHIC BORDERLINE CASES.

Dr. Peter Hermann MD
While the world is becoming complex, new groups that were not accepted and that were facing suppression before are gaining their rights. Following this process we are confronted with the resulting questions concerning reproduction.

There are countries where even basic treatment modalities such as egg donation are no issue. This includes the German-speaking countries. We at Geniplet Group have been confronted for many years with many additional requirements. Besides classical egg donation, the issues we confront are:
  • How do we treat women without a uterus who desire pregnancy through surrogacy?
  • How should we respond to requests of singles without a partner who are "running out of time"?
  • How can we help couples over 40 and 50 in second and third relationships that consult us for infertility and are in good health (a typical problem in Switzerland)?
  • Same-gender couples and their constitutionally guaranteed rights for equal treatment 
  • Should we help transsexuals?
  • What do we do with sex-linked abnormalities at the time when we can offer an ethically acceptable pre-conception sperm selection?

New diagnostic methods make it possible to preserve fertility even with diminished ovarian reserve when diagnosed at young age. Identical the situation of the men knowing that the older than 40 will have an increasing number of mutations with psychological and psychiatric risks to the child as a consequence. Decisions are made which influence future profession and career. But these procedures also allow to preserve healthy gametes for a further use. This means at the end a desynchronization of chronologic age and gamete quality which helps to prolong the fertile phase.
We will try to answer these questions while functioning in the context of a substantial loss of tension between ethical and sectarian beliefs in the Western world and aggressively roaring archaic rule claim on our doorstep.

sábado, 1 de septiembre de 2012

GENIPLET in 5th NESA International Surgicial Conference

Geniplet in NESA Congress

Palma de Mallorca, 13-15 September,2012 at Gran Hotel Melía Victoria




We are co-founders of the NESA (New European Surgical Academy). This organization was founded in 2004 in Berlin. Founder and driving force is our Member of the Scientific Board, Prof. Michael Stark.
To celebrate the completion of our hospital in Palma (Geniplet Palma Reproductive Clinic) Mallorca was a selected as destination for the 5th Annual congress.
13th to 15th of August  2012 there gathered approximately 220 participants from the whole world, from 26 countries, and 14 invited speakers on the latest advances in the field of robotics, obstetrics, surgical gynecology and reproductive medicine.
The event was  supported by the Geniplet AG. The conference papers will be bublished in Geniplet - blog.

Sponsored by: GENIPLETOur presentation did discuss borderline cases of ART. This is the core competence of Geniplet; For every problem to have a solution in one of our activities in different countries.

Since we have to lament a construction delay, the opening of our clinic is not yet possible. We're already preparing another specific event in May 2013 under the title THINK - TANK BALEAR. We will be hence honored to inivite later again for the physical opening of our clinic.





Wir sind Gründungsmitglieder der NESA (New European Surgical Academy). Diese Organisation wurde 2004 in Berlin gegründet. Gründer und treibende Kraft ist unser Mitglied des Scientific Board, Prof. Michael Stark.
Aus Anlass der Fertigstellung unserer Klinik in Palma (Geniplet Palma, Reproductive Clinic) wurde Mallorca als Ort für den 5. Jahres- Kongress ausgewählt.
Vom 13. bis 15. August trafen sich ca 220 Teilnehmer aus der ganzen Welt, aus 26 Ländern,  sowie 14 eingeladene Referenten um die neuesten Entwicklungen auf dem Gebiet der Robotik, der Geburtshilfe, der operativen Gynäkologie und der Reproduktionsmedizin auszutauschen.
Die Veranstaltung wurde von der GENIPLET AG unterstützt. Die Kongressbeiträge werden wir im Geniplet - Blog veröffentlichen.

Unser Vortrag wird Grenzfälle des Kinderwunsches behandeln. Dies ist die Kernkompetenz von Geniplet: Für jedes denkbare Problem eine Lösung in einer der Aktivitäten in verschiedenen Ländern anbieten zu können.

Da wir eine Bauverzögerung zu beklagen haben wird die Eröffnung unserer Klinik nicht zum Zeitpunkt des Kongresses möglich sein. Wir planen deshalb eine weitere spezifische Veranstaltung im Mai 2013 unter dem Titel THINK - TANK BALEAR und werden entsprechend einladen.

Links: